Педагогічна серпнева (не)конференція EdCamp

008Час не стоїть на місці. Кожного дня у життя приходять зміни. Але хтось намагається залишатися осторонь, а хтось з головою занурюється в незвідане, вилучаючи максимум користі з нових можливостей. Саме другий варіант обирають українські вчителі, що прагнуть залучити інноваційні методики у навчальний процес, зробивши його максимально корисним і цікавим.

29 серпня під гаслом «Як зустрінеш навчальний рік, так його і проживеш» у лисичанській школі № 14 пройшла нестандартна педагогічна серпнева конференція. Настільки нестандартна, що навіть назвали її — (не)конференція. В ній взяли участь педагоги-новатори шкіл та дошкільних навчальних закладів. Гостями заходу стали адміністрація міста, депутати міської ради, представники профспілки працівників освіти і науки.

(Не)конференція проходила у форматі EdCamp Ukraine — це абсолютно новий рівень освітніх заходів, спрямований на професійне зростання сучасних педагогів, який дає можливість творчо співпрацювати, ділитися досвідом за принципом give – get («Дай, якщо можеш. – Візьми, якщо хочеш»). Основні його принципи  – безкоштовність, незалежність, вільна ініціатива, визначення програми у день проведення, надання можливості кожному учаснику стати спікером та вирішити, які сесії відвідати і на який час там затриматися.

Незвичний формат, що залучив в свої ряди вже 28 країн світу, діставшись до Лисичанська, одразу перевернув з ніг на голову звичні педагогічні конференції та припав до душі всім учасникам заходу.  Чого тільки не встигли педагоги на (не)конференції, навіть благодійна акція для дітей з особливими потребами мала місце в цей день. Після зворушливого маленького свята «Щаслива родина — мирна країна!», яке підготували талановиті дошкільнята, та урочистого відкриття серпневої (не)конференції «Як змінити освітній заклад зсередини» педагогів чекало швидке знайомство («speed geeking»). Обрані експерти мали лише одну хвилину, щоб зацікавити учасників темою та заохотити до відвідання своєї локації.

«20 хвилин у новій українській школі» – наступна частина заходу. Вибір з десяти локацій чекав на педагогів, де за 20 хвилин були розглянуті різноманітні теми — «Як вчити ефективно та стати корисним на шляху пізнання», «Фандрайзинг в управлінні навчальним закладом», «Хмарні технології в новій українській школі», «Конкурентоспроможність сучасного навчального закладу», «Як запалити вогник у скептиків», «Експеримент в навчальному закладі як шанс для переходу з режиму функціонування в режим розвитку», «Ідеологія інклюзивної освіти», «Виховна робота по-новому» тощо. Відвідуючи кожну, можна було побачити натхненні обличчя педагогів, які дійсно мають бажання впроваджувати нові знання, нові методи роботи у своє професійне життя. Заохоченість і зацікавленість – ось чого можна домогтися, змінивши формат звичних нудних заходів. А маючи заохочених і зацікавлених до змін вчителів, ми будемо мати дітей, що з посмішкою йдуть на заняття й з радістю вбирають у себе нові знання.

Ірина Григоренко

Об авторе Elena